Home / Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bestellen

Een bestelling plaatsen doe je in een paar simpele stappen:

1. Kies je product
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen (dit kan ook doormiddel van de zoekfunctie in de webshop). Doe het product vervolgens in de winkelwagen door te klikken op de button ”toevoegen aan winkelwagen”. Je kunt nu zoeken naar het volgende product of je kunt de bestelling afronden door naar de winkelwagen (rechts bovenin) te gaan en dan op ”afrekenen” te klikken.

2. Winkelwagen
Je kunt in je winkelwagen producten verwijderen of meerdere aantallen van het zelfde product selecteren. Ook kun je een eventuele kortingsbon toepassen. Als alles klopt kun je doorgaan met afrekenen.

3. Adresgegevens
Hier kun je het factuur/bezorgadres invullen en bij de bestelnotities onderaan eventuele wensen of bezorg instructies doorgeven.

5. Betalen
Kies één van onze betaalopties en check nogmaals of alle gegevens kloppen. Accepteer onze algemene voorwaarden en klik dan op ”bestelling plaatsen”. Je wordt nu omgeleid naar de beveiligde omgeving van de gekozen betaaloptie waar je de betaling af kunt ronden.

Tip:
We raden je aan om een account aan te maken. Als je een account hebt kun je inloggen en gaat het bestellen veel sneller. Ook zonder account kun je bestellen, dan moet je dus wel de adresgegeven invullen.

Nadat je de bestelling in onze webshop hebt afgerond houden we je natuurlijk op de hoogte van de verdere afhandeling:

1. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail met een besteloverzicht en de factuur in bijlage.  In sommige gevallen kan het zijn dat de orderbevestiging in de spam-box terecht is gekomen. Controleer daarom deze ook altijd.

2. Nadat de bestelling bij ons is binnengekomen gaan we gelijk aan de slag om alles te versturen! Tafels en buitenkeukens worden direct doorgegeven voor productie aan onze timmerman.

3. Zodra de Big Green Egg en/of accessories zijn verzonden ontvang je van ons de Track & Trace informatie. Met deze informatie weet je precies wanneer de bestelling bij jou geleverd wordt.

4. Heb je desondanks nog vragen over je bestelling, twijfel dan niet en neem contact op met onze klantenservice

Natuurlijk kun je bij ons ook zonder account bestellen. Maar met een account bij BBQ Green Egg Store doorloop je voortaan sneller het bestelproces. Ook kun je de bestelhistorie inzien en makkelijk herhaalorders plaatsen.

Enkele voordelen op rij:

  • Bestelhistorie en facturen inzien.
  • Makkelijker herhaalorders plaatsen.
  • Factuuradressen en eventuele afwijkende bezorgadressen opslaan.
  • Naam, email en wachtwoord wijzigen.

Wanneer je de bestelling wenst te wijzigen of annuleren willen wij je vragen om eerst te kijken of de bestelling al verzonden is. Mocht de bestelling al verzonden zijn, dan kunnen wij helaas het adres, de vervoerder of de bestelling zelf niet meer aanpassen.

Is de bestelling nog niet verzonden, dan kan je in het geval van een bezorging met DHL eenvoudig via de track & trace link het bezorgadres wijzigen. Mocht je bestelling met één van onze andere vervoerders bezorgd worden of als je nog geen track & trace link hebt gekregen, dan willen wij je aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice.

Bezorging & Levertijd

BBQ Green Egg Store hanteert de volgende verzendtarieven. Nederland: vanaf € 6,95 per bestelling. België: vanaf €9,95 per bestelling. De verzending is gratis voor bestellingen vanaf €50.

Als er voor 15:00 uur besteld is wordt er vaak al de volgende werkdag bezorgd. Je mag uiteraard ook zelf bepalen op welke dag je de producten wilt ontvangen. Jouw wensen hierin staan bij ons centraal. Leveringen van Big Green Eggs, barbecue tafels en buitenkeukens doen wij altijd op afspraak. Bestellingen van losse accessoires verzenden wij met een reguliere pakketzending. De bestelling wordt met uiterste zorg verpakt en indien voorradig dezelfde dag nog verzonden.

Op het moment dat een bestelling bij ons de deur uit gaat, ontvang je van ons of de transporteur een e-mail met daarin de verzendgegevens, zodat je de bestelling kunt volgen.

Let op: tafels en buitenkeukens worden vanuit onze eigen werkplaats afzonderlijk geleverd van de barbecue. Wij maken hier een aparte leveringsafspraak voor. De gemiddelde levertijd voor een barbecue tafel is 2 tot 4 weken. Voor (maatwerk) buitenkeukens geldt een langere levertijd in overleg.

Nog meer informatie vind je op de pagina Bezorging & Levertijd

Wat vervelend! Dit wil zeggen dat wij het product nog niet hebben mogen ontvangen of dat deze is uitverkocht. Er staat dan bij het product vermeld: tijdelijk uitverkocht. We hebben voor jou als klant echter een hele mooie tool bedacht. Je kunt je email onder het product achterlaten om als eerste op de hoogte te worden gebracht wanneer deze weer voorradig is. Zo ben je gegarandeerd van de snelste levering en grijp je niet meer mis.

Soms kan het voorkomen dat één of meer producten van jouw bestelling niet direct leverbaar zijn. Deze houden we dan in backorder. Zodra wij het product ontvangen nemen we contact met je op en leveren het product direct uit. Wanneer je meerdere producten in backorder hebt staan wordt dit standaard zoveel mogelijk samen uitgeleverd.Wat de uiteindelijke levertijd zal zijn is vooraf soms moeilijk te zeggen. We krijgen regelmatig updates van importeurs maar merken dat hier soms vertraging in zit. Het is momenteel niet mogelijk om iedereen proactief op de hoogte te houden van de status en levertermijn van de backorder. Wanneer we doorkrijgen dat het product voor aanzienlijke tijd niet meer leverbaar is dan nemen we contact met je op om de opties te bespreken.

Vandaag besteld, morgen in huis! Wij proberen deze belofte na te streven.

Toch kan het wel eens voorkomen dat de zending niet op tijd aankomt of je het pakket net hebt gemist via onze bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat wij ons uiterste best zullen doen om de bestelling alsnog zo snel mogelijk te bezorgen.

Enkele praktische tips:

  • In de track & trace gegevens is de status van de zending te bekijken.
  • Kijk of er een niet-thuis-bericht door de bezorger is achtergelaten.
  • Informeer eventueel bij de buren of het pakket daar is bezorgd.

Bij bestelling van een Big Green Egg nemen we vrijwel direct persoonlijk contact op voor een leveringsafspraak.  Als er voor 15:00 uur besteld is kunnen wij vaak al de volgende dag leveren.  Uiteraard mag je in overleg met ons ook zelf bepalen op welke dag je de Big Green Egg wilt ontvangen.

Bestellingen van losse accessoires verzenden wij met reguliere pakketpost. De bestelling wordt met uiterste zorg verpakt en indien voorradig dezelfde dag nog verzonden. Ook hier kun je eventueel een gewenste leverdatum opgegeven. Dit is het gemakkelijkste via de bestelnoties op de afrekenpagina.

BBQ Green Egg Store levert in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Voor meer informatie kun je terecht op de pagina Bezorging & Levertijd.

Bestellingen die geplaatst zijn in de webshop kunnen ook afgehaald worden in onze showroom. Deze optie is te selecteren bij het afronden van de bestelling.

Montageservice

BBQ Green Egg Store biedt de mogelijkheid om jouw Big Green Egg volledig te monteren op locatie. Bij een levering inclusief montage, bezorgen en installeren wij je EGG bij jou thuis.

De monteur installeert de Big Green Egg inclusief alle toebehoren en zet deze vervolgens gebruiksklaar op de gewenste plek. Indien je nog vragen hebt over het gebruik van je nieuwe EGG dan kun je deze direct aan de monteur stellen. Wij gaan niet eerder weg totdat je helemaal tevreden bent en met een gerust hart aan de slag kunt met je nieuwe EGG.

Het aanvragen van montage bij de aankoop van jouw Big Green Egg is heel eenvoudig. Nadat je de EGG en alle toebehoren aan de winkelwagen hebt toegevoegd in onze webshop en doorgaat naar de afrekenpagina, verschijnt er een pop-up op jouw scherm met de vraag of je wel of niet voor montage kiest.

Selecteer vervolgens de optie die voor jou van toepassing is. De montageaanvraag wordt nu automatisch aan jouw bestelling toegevoegd.

Als je de Big Green Egg in onze showroom aanschaft, geef dan aan één van onze medewerkers door dat je de aankoop inclusief montage wilt hebben.

Indien je kiest voor bezorging inclusief montage, worden de Big Green Egg en alle toebehoren eerst door onze vervoerder op afspraak bij jou geleverd. Vervolgens wordt er door onze monteur een afzonderlijke afspraak gemaakt voor de montage. Deze afspraak is, afhankelijk van de drukte, binnen 1 tot 3 werkdagen na de levering van jouw Big Green Egg.

 

Retourneren & Omruilen

Toch niet blij met je aankoop? Voor al je aankopen geldt een bedenktermijn van 30 dagen.

Meer informatie over het retourproces kun je lezen op de pagina Retourneren & Omruilen

Voor al je aankopen geldt een bedenktermijn van 30 dagen. Indien je een product wilt omruilen kun je dit aangeven via het retourformulier. Zodra wij de geretourneerde producten hebben ontvangen sturen we het nieuwe product nog vaak dezelfde dag naar jou toe. Een eventueel prijsverschil wordt gecrediteerd of dien je bij te betalen. Voor bijbetaling ontvang je van ons een betaallink. Het verschil kun je betalen met dezelfde betaalmethode als waar je de oorspronkelijke bestelling mee hebt betaald.

Nog meer informatie over het retourproces kun je lezen op de pagina Retourneren & Omruilen

Ondanks onze zorgvuldigheid kan het altijd gebeuren dat er een artikel ontbreekt bij de levering. Meld dit ons direct door contact op te nemen met de klantenservice. Wij sturen dezelfde dag nog het ontbrekende product op!

Ondanks dat alles met de grootste zorgvuldigheid verpakt wordt kan het toch voorkomen dat de producten tijdens het transport beschadigd raken. Dat is natuurlijk ontzettend vervelend! Meld dit ons direct door contact op te nemen met de klantenservice. Wij sturen dezelfde dag nog een nieuw exemplaar.

Garantie & Service

Iedere Big Green Egg wordt grondig inspecteert voordat hij de fabriek verlaat. Gaat er toch iets kapot? Dan bieden wij de best mogelijke garantievoorwaarden en uitstekende service!

Big Green Egg geeft een Limited Lifetime Warranty (beperkte levenslange garantie) op materiaal en constructie van alle keramische onderdelen voor de oorspronkelijke koper/ eerste eigenaar, die het product bij een erkende dealer heeft aangeschaft en die de garantie heeft geregistreerd zoals vereist. De keramische onderdelen zijn de keramische basis, deksel met schoorsteen, keramische afdekdop, vuurkorf en binnenring. Voor bepaalde keramische accessoires zoals de ConvEGGtor, Baking Stone en de metalen onderdelen is de garantie termijn korter.

Wil je precies weten hoe lang je garantie hebt op de verschillende onderdelen? Download dan hier de Big Green Egg Garantievoorwaarden.

Je factuur is je aankoop- en garantiebewijs. Bewaar deze daarom goed om eventuele garantie te kunnen claimen.

Op www.biggreenegg.eu kun je jouw Big green Egg registreren. Indien je de factuur kwijt bent heb je altijd nog het bewijs van registratie welke ook geldig is.

Op onze meubels en buitenkeukens geldt een garantietermijn van 1 jaar.

BBQ Green Egg Store onderscheid zich met het grootste assortiment tafels en buitenkeukens voor de Big Green Egg. Wij werken uitsluitend met duurzame houtsoorten die goed gedroogd zijn. Daardoor zal het hout minder snel gaan werken en is het risico op krimpen en scheuren minimaal.

Hieronder vind je een paar praktische onderhoudstip voor het langere behoud van jouw tafel of buitenkeuken.

  • Afdekken, staat je meubel onafgedekt in de tuin of terras, dan adviseren wij een afdekhoes mee te bestellen. Deze beschermd tegen vocht en uv-straling.
  • Behandel het hout met een transparante olie of beits. Hierdoor bescherm je het meubel tegen weersinvloeden. Wij bieden tegen een meerprijs ook een behandeling met transparante beits of een washing.
  • Je kunt er voor kiezen om alleen de Big Green Egg af te dekken door middel van een Dome Cover. Dat is een hoes die alleen het deksel van de Green Egg afdekt. Het keramiek doorstaat alle weersomstandigheden maar de overige onderdelen zoals de thermometer, het handvat en de scharnieren blijven zo langer mooi.

Is jouw Big Green Egg of barbecue tafel toe aan een opknapbeurt? Bij ons is het mogelijk om tegen vaste tarieven onderhoud en reparatie uit te laten voeren.

Alle informatie hier over vind je op de pagina Schoonmaak- en Onderhoudsservice.

Betalingen

Betalen kun je bij ons op diverse manieren, maar wij houden het bovendien veilig, simpel en snel! Op de pagina Veilig Betalen kun je alles lezen over de diverse betaalmogelijkheden in onze webshop.

Het kan gebeuren dat jouw betaling wordt geweigerd of afgekeurd. Helaas hebben wij geen inzage in de redenen. Vaak heeft het te maken met limietinstellingen van de bankrekening of creditcard. Deze bestellingen komen bij ons automatisch te vervallen en worden geannuleerd. Er zal dus ook geen geld worden afgeschreven.

Wil je de bestelling op een later tijdstip alsnog afronden? Probeer dan een andere betaalmethode of neem contact met ons op.

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je per mail direct een orderbevestiging van ons. In de bijlage van deze orderbevestiging is de factuur bijgevoegd als pdf document. Bewaar de email met de factuur voor je eigen administratie en eventuele latere correspondentie met ons omtrent leveringen of garanties.

Wanneer je een account in onze webshop hebt aangemaakt kun je de factuur ook digitaal in zien en downloaden.

Wij vinden het belangrijk om onze klanten te beschermen tegen frauduleuze betalingen. Creditcard en PayPal betalingen zijn namelijk gevoelig voor fraudeurs. Betalingen worden aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd goed- of afgekeurd. Een betaling wordt afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC-code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer er een onveilige wifi-locatie wordt geïdentificeerd.

Wil je na een retour liever het aankoopbedrag teruggestort krijgen? Geen probleem, dit storten wij direct na ontvangst van de goederen terug op jouw rekening.

Over ons

Ja, wij hebben een showroom in Heinenoord. Op slechts 15 minuten rijden van Rotterdam. Hier staan alle Big Green Egg modellen gepresenteerd en kun je ook de werktafels en buitenkeukens bekijken. Klik hier voor een kleine impressie van onze showroom en de openingstijden.

Wij hechten grote waarde aan goede service, klantvriendelijkheid en koopbeleving. Jouw mening helpt om onze service en dienstverlening te blijven verbeteren. Maar je helpt anderen klanten ook een handje in hun keuze voor een goede webshop!

Lees hier alle reviews van onze klanten

Op de contactpagina vind je de openingstijden van onze winkel/ showroom. Ben je niet in de gelegenheid om ons tijdens de reguliere openingtijden te bezoeken, dan is het ook mogelijkheid om een afspraak te maken. Wij denken hier graag in mee!

Showroom: 5 dagen per week – maandag en woensdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00

Klantenservice: 5 dagen per week – maandag en woensdag t/m zaterdag van 10:00 tot 20:00

Afhalen: 5 dagen per week – maandag en woensdag t/m zaterdag van 10:00 tot 17:00

Webshop: 7 dagen per week – 24 uur per dag

Op feestdagen hanteren we aangepaste openingstijden.

Wij hebben een klantenservice die 5 dagen per week bereikbaar is. Of het nu gaat om een vraag over je bestelling of je twijfelt nog over een aankoop en wilt graag advies. Eén van onze Big Green Egg specialisten helpt je graag verder!

BBQ Green Egg Store
Sikkel 32
3274 KK Heinenoord
Nederland

KVK: 74099299

T: +31186 749 013 | E: info@bbqgreeneggstore.nl